muziek

In 1994 heb ik een softsynth geschreven, Piep geheten, en daar de cd Regular Music mee gemaakt.

Later is Piep verder ontwikkeld, en ik heb er de muziek bij de tentoonstelling "Processen" in de Beverwijkse galerie Profiel mee gemaakt.

In 2000 is de opvolger van Piep verschenen, HyperDaPiep genaamd. Hier is de muziek bij de octofonische installatie SoundCube mee gemaakt.

Weer twee jaar later is HyperDaPiep nog verder uitgebreid, nu met realtime faciliteiten. Met deze versie is de muziek bij het filmpje voor "Het Bal der Geweigerden" gemaakt.

HyperDaPiep wordt nog steeds verder uitgebreid. Tegenwoordig is HDP volledig realtime, maar nog steeds met batch generatie faciliteiten. Alle patch editing, noot editing en automation editing is interactief en realtime. Verder zijn er scripting mogelijkheden ingebouwd waardoor algoritmische generatie van noot- patch- en automationdata mogelijk is. Met deze versie is voor Schoorlse Kunsten 2004 een bewerking van Arvo Part's "Spiegel im Spiegel" gemaakt.

In 2009 ben ik begonnen met een nieuw project, StemComputer geheten. Het was een voorstelling voor drie stemmen en een computer. Op de computer draaide de nieuwste versie van HDP.

Ook wordt HDP ingezet om het geluid te maken bij de interactieve installatie Marbling.